Laminatgolv ?

Det här med golv är en ren djungel... ju mer jag kollar runt desto mer förvirrad blir jag !

Golvet från Ikea ( Balk ) som vi fastat för är ett fanérgolv och är alltså inte omslipningsbart. Igår fick jag lära mig att man absout inte ska ha ett fanérgolv i köket eftersom det lätt blir repor och kommer att bli fult efter ett tag.

Ett riktigt trägolv däremot skulle funka men det kostar uppåt 1000 kr kvm så det är bara att glömma.

Då återstår laminatgolv och jag fick veta av säljaren att det är det absolut bästa att lägga i ett kök eftersom det är väldigt hållbart, det blir inga repor och det tål fukt och slitage. Den är det givetvis stor skillnad i kvalitet men köper man tex Tarketts laminatgolv så ska det hålla en väldigt hög kvalitet och har 20 års garanti.

Eller Pergo med 50 års garanti. De nya laminatgolven är numera oerhört tåliga, dessutom med akustik dämpare så de känns mjuka att gå på :-)

En provbit på ett mörkt skeppsgolv  Mocka sherwood oak Pris : 269 kr kvm






Vi fastnade också för ett riktigt fint valnötslaminat som just nu såldes för 179 kr kvm.

Vad tycks och vad är er erfarenhet av laminatgolv  ? 



Snygga laminat golv :  www.pergo.se





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0